Skip to main content
A világon egyre több nő válik milliomossá, és közülük sokan a szórakoztató iparból származnak. A legnagyobb sztárok viszont nem csak a színpadon, vagy a sportpályán tevékenykednek, hanem aktív befektetői portfólióval, esetleg saját céggel is rendelkeznek. Lássunk pár igen jó példát a legjobb női befektetésekre.

Egészség és Jólét

Az összes híresség által támogatott vállalkozás közül az egészségügyben és a wellnessben van a legtöbb női befektető. A női hírességeinek több, mint ötöde rendelkezik wellness-márkával. Oprah Winfrey, Gwyneth Paltrow és Tyra Banks a piac legnagyobb szereplői, befektetési portfóliójukban egyenként 16 wellness cég található.

A wellnessipar egyik legsikeresebb híressége viszont Jessica Alba, aki 2012-ben megalapította a The Honest Company-t. A vállalat organikus és etikusan előállított testápolási termékeket árul, és nemrégiben 1,4 milliárd dolláros értékbecsléssel tőzsdére került.

Jessica Alba és a Honest Company

Női érdekeltségek

A női befektetők általában tudják, hogy mit keresnek a női ügyfelek. Számos női híresség által támogatott start-up-nak női alapítója van. A teniszsztár, Serena Williams befektetési cége, a Serena Ventures több, mint 30 vállalatba fektetett be, elsősorban a nőkre összpontosítva.

Tyra Banks modell és tévés személyiség nagy befektető a női tulajdonú TheSkimm digitális médiavállalkozásban.

Tyra Banks

Tyra Banks

Fenntartható élelmiszeripar

Több női híresség fektetett be fenntartható élelmiszeripari vállalatokba. A befektetők segítettek a legnagyobb modern élelmiszer márkák, köztük az Impossible Foods és a Partake építésében, míg más befektetések a felelősségteljes élelmiszerek fejlesztésére irányulnak.

Oprah Winfrey a világ egyik legsikeresebb női befektetője az Oatly zabitalgyártó cég tulajdonosa, amely a tőzsdei bevezetés és a 10 milliárd dolláros értékbecslés felé tart. A díva emellett a True Food Kitchen egészséges étteremlánc befektetője és igazgatósági tagja.

Sokoldalú szépségápolás

Gyakran a szépségcégek arcaként használják a mai hírességeket termékeik reklámozásához. Sok celeb-befektető viszont saját márkát is alapít, vagy termékcsaládokkal támogatja a szépségápolási startupok-at.

Rihanna az utóbbi években visszalépett a zenétől, hogy legfrissebb slágerére: a Fenty Beauty-ra koncentráljon. Rihanna nettó értéke 550 millió dollár, amellyel Amerika egyik leggazdagabb nőjeként szerepel.

Ezek a női celebbefektetők törekednek arra, hogy hangot adhassanak a gyakran figyelmen kívül hagyott cégeknek. Hatásuk és befektetésük támogatja a női és kisebbségi vállalkozók következő generációját, akik olyan vállalkozásokat hoznak létre, amelyek jobbá teszik a világot.

Képek és információk forrása:
www.forbes.com
missbish.com
www.livekindly.co
www.beautypackaging.com
www.unsplash.com