Az élelmiszerek és a gazdálkodás egyre inkább reflektorfénybe kerül, részben a világjárvány miatt. A COVID-19 a szektort jelentősen felpörgette a hétköznapi emberek fejében, akik első kézből találkoztak így az élelmiszerhiány sújtotta problémákkal. Most az ágazat felkeltette a nagyobb befektetők figyelmét, köztük a hírességek érdeklődését is.

Még a járványhelyzet előtt kiemelkedő helyet foglalt el például az alternatív húspogácsák piaca a hírességek körében. Most viszont egyre több befektető tesz pénzt olyan vállalatokba, amelyek támogatják a fenntarthatóságot és elősegítik a természetvédelmet. A Crunchbase kutatócég szerint 2020-ban a kockázatitőke-befektetők 4 milliárd dollárt fektettek startupok-ba az agrárkultúra szektorban. Ez jelentősen meghaladja azt a 2,8 milliárd dollárt, amelyet a tőkebefektetők 2019-ben az egész világon a szektorba helyeztek.

Meghan Markle, Sussex hercegnője, a kaliforniai székhelyű Clevr Brands-be fektetett be, amely azonnali zabtej előállításra specializálódott. Oprah Winfrey és Katy Perry egy kaliforniai székhelyű élelmiszeripari technológiai vállalatba, az Apeel Sciences-be fektettek be, amely étkezésre alkalmas gyümölcsöket gyárt.

Clevr Brands

Clevr Brands

Katy Perry, Serena Williams és Jay-Z befektetett az Impossible Foods cégbe, a kaliforniai Redwood City-ben, amely növényi alapú helyettesítőket fejleszt a hús helyett. 2020-ban a Microsoft bejelentette, hogy elindította az Azure-t, amely tech eszközöket és erőforrásokat kínál az indiai mezőgazdaságban tevékenykedő vállalkozások számára.

A szakértők szerint a szektor a 2021-es évben tovább fog nőni, főként az alternatív megoldásokat kínáló vállalakozások.

Képek és információk forrása
www.forbes.com
www.pexels.com
www.vegconomist.com