Skip to main content
A sztárok szerepe a gazdaságban hatalmasra nőtt az elmúlt években. A legtöbb ismert márka már régen is tudta, hogy már csak a híresség neve is elég, hogy sikeres legyen terméke, vagy szolgáltatása. Lássuk viszont, hogy milyen dolgokra figyelnek a sztárok, mikor befektetéseket keresnek. 

Hatalmas tévhit azt mondani, hogy a celebek nagy része csak a pénz elköltéséhez ért. Sokan, ha azt a szót hallják, hogy „sztár”, rögtön olyasvalakire gondolnak, aki éppen egy yachton szürcsölgeti a méregdrága italokat. Pedig Hollywood legnagyobbjai valójában sikeres befektetők, akik odafigyelnek pénzügyeikre (persze lássuk be, abból is kitelik 1-2 yacht).

Ma már rengeteg celeb fordul meg olyan piacokon, mint az egészséges életmód, a szépségipar, a tech- és a szórakozás világa. Sikerükkel nemcsak saját pénztárcájukat bővítik, hanem olyan terméket adnak a világ számára, melyek – sok helyen – jobbá teszi életünket. Ide tartozik például Akon napelem parkja, Leonardo DiCaprio mérhetetlen nagy befektetései a környezettudatosságba, vagy akár Will Smith és Jay-Z jótékony befektetései. Természetesen ezek mellett a legsikeresebb továbbra is a szórakoztatóipar, és az éppen haláltusát vívó kriptopiac. 

Mi is akkor az a három tényező, amit egy celeb megnéz befektetése során?

Személyes tapasztalat és szenvedélyesség

A celebek számára (és sok befektető számára is) kritérium, hogy olyan befektetéseket hajtsanak végre melyeket ismernek. Nem véletlenül fektetnek a sportolók sportcsapatokba, vagy a modellek a szépségiparba. Ha egy futó pillantást vetünk a hírességek legtöbb befektetésére, a Dr. Dre fejhallgatóitól Snoop Dogg CBD-cégéig, egy dolog kiderül: a hírességek biztonságos teret/ piacot keresnek, amit megértenek vagy szenvedélyesek iránta. Egy olyan iparágat, amelyhez nyereségesen hozzájárulhatnak. 

Beleillik-e a jövőbe?

A celebek körében felmerül a kérdés, hogy vajon 10-20 év múlva vajon trendi lesz-e a befektetésük. Nézzük csak meg az e-mobilitást. Ha valaki 10 éve befektet 1000 dollárt a Tesla-ba, az most csaknem megszázszorozta vagyonát. A feltalálók közelebb kerültek a jövő megjóslásához, mert innovációik hatékonyan teremtik meg az emberiség jobb jövőjét. A legbölcsebb befektetők közé tartoznak azok, akik megfigyelik az emberiség hosszútávú jóllétét meghatározó újításokat, és korán beszállnak abba.

Társadalmi hatás

A befektetési szférában a társadalmi hatás az egyik legfontosabb mérőszám a befektetésről való döntéskor. A hírességeket nem csak azért érdeklik a társadalmi hatású befektetések, mert ez trendi dolog, hanem azért is, mert garantálja a megtérülést. Ezt ha nem is dollárban, de annak tudatában, hogy segítettek egy jobb világ megteremtésében. A mai sztárok és influenszerek behatása a zöldebb megoldásokban igen lényegesek, legyen az például egy új károsanyag mentes élelmiszer.

Összességében elmondható, hogy nem csak a celebek követik ezeket a „sémákat”, hanem napjaink legnagyobb befektetői is. 

Képek és információk forrása:
www.forbes.com
www.unsplash.com