A COVID-19 járvány idején jelentős növekedést lehetett tapasztalni a kannabisz fogyasztás terén, főként az USA területén. Az ipari vállalkozók és befektetők egyaránt felfigyeltek a gyógynövény legalizálásában rejlő lehetőségre, csakúgy, mint napjaink legnagyobb sztárjai.
A kannabisz technológiai startup-ok, beleértve azokat is, amelyek a termék házhozszállításával foglalkoznak, nagy lendületet kaptak a világjárvány idején, felgyújtva a befektetők érdeklődését a vállalatok iránt. A kannabisz vállalkozóknak gyorsan fel kell építeniük márkájukat, mielőtt a teljes amerikai legalizáció egyenlővé tenné a játékteret – ez a folyamat sokak szerint még az idén megtörténik.
Az ágazat eddigi egyik legnagyobb szereplője az oregoni székhelyű Dutchie e-kereskedelmi platform kedden bejelentette, hogy 200 millió dollárt gyűjtött egy finanszírozási körben, amely 1,7 milliárd dollárra növelte a vállalat értékét. A cég online piactere összeköti a kannabisz-gyógyszertárakat a fogyasztókkal, akik így bárhol házhoz rendelhetik a terméket.
A Dutchie befektetői között van a Starbucks korábbi vezérigazgatója, Howard Schultz, az NBA sztárja, Kevin Durant és a DoorDash társalapítója, Stanley Tang és persze az ikonikus énekes, Snoop Dogg.
A Reuters több mint 90 magán- és állami kannabisz technológiával foglalkozó vállalatot azonosított Észak-Amerikában. A 2021-es év első negyedévében a teljes magánbefektetés az eddigi 18 hónap legmagasabb szintje volt.