A sztárok ma már a piac számos területén követendő példának számítanak. Ha Kim Kardashian bejelenti, hogy egy parfüm jó, valószínűleg rajongók milliója fog rohanni a termékért. Az influencer marketing is erre a befolyásra épít, és mivel ez nagyon jól működik, nem csoda, hogy sokan igyekeznek ezt a saját hasznukra fordítani. Pont így történhet meg, hogy rengeteg csaló is akad, aki kihasználja a sztárok hírnevét.
Luis Espinoza spanyol befektető pont ezt tette. A hírek szerint a swindler által birtokolt tanácsadói vállalat, az Asesores Jurídicos Profesionales (AJP) csaknem 30 évig működött és több tízezer embert használt ki. Luis taktikája egyszerű volt: arra hivatkozott befektetései során, hogy egy celeb, híresség vagy politikus igen nagy potenciált lát a társaságában és fix 2%-os jövedelmet biztosított 6 hónap után.
Espinoza sokszor használta olyan sztárok nevét, mint a hírhedt spanyol boxoló Saul ‘Canelo’ Álvarez, viszont valójában sohasem találkozott az illetővel.
Az APJ eleinte havi szinten fizetett befektetői számára, majd egyszer csak elzárta a csapot. A vállalatt arra hivatkozott, hogy nehézségekkel küszködnek, de 1-2 hónap és újra érkezik majd a pénz. Rengeteg bejelentés érkezett a cég ellen, így a spanyol rendőrség augusztus 9-én letartóztatási paranccsal rajta ütött a befektetőn saját otthonában.
Luis Espionza viszont nem várta meg a bírósági ítéletet és még a rajtaütés napján öngyilkos lett. Utólag kiderült, hogy csaknem 10.000 ügyfelet vert át csalásaival, amivel csaknem 12,5 millió dollárt keresett az évek alatt.
Ügyeljünk arra, hogy kizárólag olyan tanácsadó céghez forduljunk akinek üzleti tapasztalata van és megbízható!
Képek és információk forrása:
www.mexiconewsdaily.com