Nem titok, hogy Nicki Minaj a zeneipar egyik legsikeresebb női rapperje. A Celebrity Net Worth szerint Minaj nettó értéke 85 millió dollár.
Nicki 2014-ben a Forbes hip-hop készpénzkirályainak listáján a 11. helyén állt, becsült nettó értéke csak abban az évben 14 millió dollár volt, ami 2016-ra óriási 78 millió dollárra nőtt, számos támogatással, együttműködéssel és üzleti vállalkozással.
Minaj együttműködött különféle szépségmárkákkal mint például a Mac. 2012-ben ő volt a MAC Viva Glam kampányának arca, és azóta többször együttműködött a smink márkával. Racked szerint a Minaj márkájú rúzs volt a márka minden idők legkeresettebb Viva Glam rúzsa.
A MAC rúzs sikere után a kozmetikai birodalmát bővíti az OPI körömlakk márkával való együttműködésével. Az OPI 6 árnyalátban állította elő, Minaj körömlakk kollekcióját. Ezen felül, kilenc saját különféle parfümcsaláddal is rendelkezik és természetesen saját ruhakollekció is bővíti repertoárját.
Kiemelkedő eredményt ért el az Adidas-szal és a Pepsi-vel kötött együttműködése is.
2013-ban társult a Beats Electronics-szal, hogy elindítsa a Pink Pill nevű hangszóró márkáját. Ugyan ebben az évben résztulajdonosa és márka nagykövete lett a MYX Fusions vállalkozásnak. Elképzelése az volt, hogy egy ellenállhatatlan Moscatos sorozatot hozzon létre, és forradalmat indítson a bor fogyasztása során.
2015-ben bejelentette, hogy a Tidal szolgáltatás társtulajdonosa lett. Ez egy zenei streaming szolgáltatás, amelyet művészek indítottak azzal a szándékkal, hogy a művészeknek jobb üzletet biztosítsanak.
Végül, de nem utolsó sorban a Rap királynője belépett a tech üzletbe is, elindítva saját mobiljátékát, Nicki Minaj: The Empire nevű játékot. A játék lényege, az hogy művészként birodalmat építs fel. Szintén ebben az évben befektetett a Music Messenger zenemegosztó alkalmazásba. A Music Messenger kétségkívül az egyik legátfogóbb, intuitív és egyszerűen használható alkalmazás, amely jelenleg a piacon található, és elérhető mind az iPhone, mind az Android felhasználók számára.